Maryse Bianco - Membre permanent
Publications : (39)
2022-08-29 hal-03811725
22nd conference of the European Society for Cognitive Psychology
2022 halshs-03756479
Evaluer. Journal international de recherche en education et formation - ADMEE-Europe
Enseigner la lecture au cours préparatoire
2022 hal-03526766 DOI: 10.48464/ef-104-05
Éducation & formations - DEPP
The dimensionality of texts and questions assessing reading comprehension in French
2018-07-18 hal-01941157
25th Annual Meeting Society for the Scientific Study of Reading (SSSR 25)
2018 halshs-01877237
Les pratiques pédagogiques en éducation prioritaire - Peter Lang
Transcription automatique et mesure de confiance : vers une aide à l’annotation de corpus oraux
2017-06-06 hal-01941163
8èmes Rencontres du Pôle Grenoble Cognition
La compréhension de l’écrit chez l’élève dyslexique : quelques pistes pour la remédiation
2017 halshs-01925562
Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant - Pleiomedia
Children’s comprehension skill and the understanding of nominal metaphors
2016-10 halshs-01925567 DOI: 10.1016/j.jecp.2016.06.008
Journal of Experimental Child Psychology - Elsevier
“PARLER”: a program to prevent learning difficulties
« PARLER » : un dispositif pour prévenir les difficultés scolaires
2015-12-31 halshs-01925571 DOI: 10.4000/rfp.4890
Revue Française de Pédagogie - INRP/ENS éditions
ReaderBench: An Integrated Cohesion-Centered Framework
2015-09-15 hal-01653845 DOI: 10.1007/978-3-319-24258-3_47
10th International Conference on Technology Enhanced-Learning (EC-TEL 2015) - Springer
Auto-explaining while reading in 8 to 11 years old French children
2015-08-25 hal-01941167
16th Biennal EARLI Conference for Research on Learning and Instruction
Predicting Comprehension from Students’ Summaries
2015-06-22 hal-01205372 DOI: 10.1007/978-3-319-19773-9_10
17th Int. Conf. on Artificial Intelligence in Education (AIED 2015)
Compréhension en lecture et productions orales formelles chez des élèves de cycle 3
2015-05-26 hal-01672094
Sixième Colloque International de l’Association Française de Linguistique Cognitive (AFLiCo VI) : Langage, Cognition et Société
ReaderBench: The Learning Companion
2015 hal-01672087
17th Int. Conf. on Artificial Intelligence in Education (AIED 2015)
« PARLER » : un dispositif pour prévenir les difficultés scolaires
2015 halshs-01877197
Revue Française de Pédagogie - INRP/ENS éditions
Reflecting Comprehension through French Textual Complexity Factors
2014-11 hal-01083594 DOI: 10.1109/ICTAI.2014.97
26th IEEE Int. Conf. on Tools with Artificial Intelligence (ICTAI 2014) - IEEE
Understanding nominal metaphors in good and poor comprehenders
2014-07-16 hal-01941184
21th Annual Meeting Society for the Scientific Study of Reading (SSSR 21)
2014-04-02 hal-00958789
AERA Annual Meeting: "The Power of Education Research for Innovation in Practice and Policy"
Automated assessment of paraphrases in pupil's self-explanations
2014-02-05 hal-00952321
UPB Scientific Bulletin
Développement précoce du langage et acquisition de la lecture/compréhension
2014 halshs-01925573
Italian journal of educational research - Pensa MultiMedia
ReaderBench, an Environment for Analyzing Text Complexity and Reading Strategies
2013-07-09 hal-00871568 DOI: 10.1007/978-3-642-39112-5_39
AIED 13 - 16th International Conference on Artificial Intelligence in Education - Springer
Analiza automată a auto-explicațiilor
2012-05 hal-01075551
Revista Română de Interacţiune Om-Calculator - Editura MATRIX ROM
Contrôle et régulation de la compréhension : l'acquisition de stratégies de 8 à 11 ans
2012 hal-02462321
Impact of early code-skill and oral compréhension training on reading achievement in first grade
2012 hal-00952433 DOI: 10.1111/j.1467-9817.2010.01479.x
Journal of Research in Reading - Wiley
La compréhension de textes : peut-on l’apprendre et l’enseigner?
2010 halshs-01924363
Psychologie des apprentissages scolaires - De Boeck
Enseigner des stratégies pour comprendre en moyenne section de maternelle.
2004 hal-01309276
Le Langage et l'Homme - EME éditions / L'Harmattan
The Costs and Benefits of Metaphor
2000 hal-00000165
Metaphor and Symbol - Taylor & Francis (Routledge)